Στην δεκαετία του 1880 η φωτογραφία αρχίζει να αποδεσμεύεται από την απομίμηση της ζωγραφικής, στρεφόμενη στις δυνατότητες που είχε το ίδιο το μέσο στους τομείς της καθαρής έκφρασης.
Συνθέσεις που αποτελούνταν από πολλά αρνητικά και έχουν αλληγορικά, ιστορικά και θρησκευτικά θέματα συνεχίζουν να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στον κόσμο.
Ο Άγγλος γιατρός και φωτογράφος Peter Henry Emerson (1856 - 1939) το έτος 1889 παρουσιάζει το βιβλίο ‘Naturalistic Photography’, θέτοντας τις βάσεις για να μπορέσει η φωτογραφία να αναγνωρισθεί ως τέχνη και όχι ως μηχανική μέθοδος, έχοντας δικό της σκεπτικό και δικούς της κανόνες.
Ο Emerson πρότεινε την επιστροφή στην Φύση, ως πηγή έμπνευσης και δημιουργίας κάτι που είχε αντίστοιχα κάνει και ο ζωγράφος Gustave Courbet, πριν 30 χρόνια, ενάντια στην ζωγραφική σχολή του Ακαδημαϊσμού.
‘Οι φωτογραφίες δεν πρέπει να ωραιοποιούν τον κόσμο με τρυκ ή με διάφορες τεχνικές, αλλά πρέπει να παρουσιάζουν την πραγματικότητα της ζωής, τίμια κι ανοιχτά’ έλεγε ο Emerson.
Στα λόγια του διακρίνεται μία διαφορετική αντίληψη απεικόνισης, που έδωσε νέα ώθηση στη φωτογραφία τοπίου.
Επί 10 χρόνια με τις φωτογραφίες του θα αποδείξει έμπρακτα αυτό ακριβώς που πρέσβευε.
Δύο χρόνια μετά την έκδοση του βιβλίου του, ο ίδιος ο Emerson ανακαλεί τις αρχές του, λέγοντας ότι ‘η Νατουραλιστική Φωτογραφία είναι νεκρή, γιατί κάτω από τους αυστηρούς περιορισμούς της, η δημιουργικότητα του καλλιτέχνη συμπιέζεται.’
Στην ιδέα όμως της Νατουραλιστικής Φωτογραφίας έχει ήδη παρασύρει την ομάδα Linked Ring στο Λονδίνο, την ομάδα Photo Secession που ιδρύθηκε το 1902 στην Νέα Υόρκη από τον Alfred Stieglitz (1864 – 1946), τον επικαλούμενο και πατέρα της μοντέρνας φωτογραφίας,
καθώς και σημαντικούς φωτογράφους όπως Edward Steichen (1879 - 1973),
τον Alvin Langdon Coburn
οι οποίοι διαφώνησαν με την αλλαγή του Emerson.
Οι φωτογραφίες του Emerson αν και ονομάστηκαν Νατουραλιστικές, δεν απεικόνιζαν στατικά τοπία αλλά τη ρεαλιστική πραγματικότητα μέσα από την καθημερινή ζωή του Άγγλου αγρότη.
Οι αισθητικές αντιλήψεις της φωτογραφίας που είχαν παραμείνει αμετάβλητες σχεδόν για 50 χρόνια, επηρεάζονται από τις αρχές της Νατουραλιστικής Φωτογραφίας και αποτελούν τη βάση των φωτογραφικών ρευμάτων του 20ου αιώνα.
Συνθέσεις που αποτελούνταν από πολλά αρνητικά και έχουν αλληγορικά, ιστορικά και θρησκευτικά θέματα συνεχίζουν να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στον κόσμο.
Ο Άγγλος γιατρός και φωτογράφος Peter Henry Emerson (1856 - 1939) το έτος 1889 παρουσιάζει το βιβλίο ‘Naturalistic Photography’, θέτοντας τις βάσεις για να μπορέσει η φωτογραφία να αναγνωρισθεί ως τέχνη και όχι ως μηχανική μέθοδος, έχοντας δικό της σκεπτικό και δικούς της κανόνες.
Ο Emerson πρότεινε την επιστροφή στην Φύση, ως πηγή έμπνευσης και δημιουργίας κάτι που είχε αντίστοιχα κάνει και ο ζωγράφος Gustave Courbet, πριν 30 χρόνια, ενάντια στην ζωγραφική σχολή του Ακαδημαϊσμού.
‘Οι φωτογραφίες δεν πρέπει να ωραιοποιούν τον κόσμο με τρυκ ή με διάφορες τεχνικές, αλλά πρέπει να παρουσιάζουν την πραγματικότητα της ζωής, τίμια κι ανοιχτά’ έλεγε ο Emerson.
Rowing Home the Schoof-stuff 1886
|
The Old Order and the New 1886
|
A Toad in the Path – An Early Spring in Norfolk 1888
|
Towing the Reed 1885
|
Στα λόγια του διακρίνεται μία διαφορετική αντίληψη απεικόνισης, που έδωσε νέα ώθηση στη φωτογραφία τοπίου.
Επί 10 χρόνια με τις φωτογραφίες του θα αποδείξει έμπρακτα αυτό ακριβώς που πρέσβευε.
Δύο χρόνια μετά την έκδοση του βιβλίου του, ο ίδιος ο Emerson ανακαλεί τις αρχές του, λέγοντας ότι ‘η Νατουραλιστική Φωτογραφία είναι νεκρή, γιατί κάτω από τους αυστηρούς περιορισμούς της, η δημιουργικότητα του καλλιτέχνη συμπιέζεται.’
Στην ιδέα όμως της Νατουραλιστικής Φωτογραφίας έχει ήδη παρασύρει την ομάδα Linked Ring στο Λονδίνο, την ομάδα Photo Secession που ιδρύθηκε το 1902 στην Νέα Υόρκη από τον Alfred Stieglitz (1864 – 1946), τον επικαλούμενο και πατέρα της μοντέρνας φωτογραφίας,
The Terminal - 1892 - Alfred Stieglitz | Stieglitz's The Steerage - 1907 |
καθώς και σημαντικούς φωτογράφους όπως Edward Steichen (1879 - 1973),
Edward Steichen - woods interior - 1898 | Edward Steichen photography |
τον Alvin Langdon Coburn
Broadway at Night - 1909 |
Cadiz - 1908
|
οι οποίοι διαφώνησαν με την αλλαγή του Emerson.
Οι φωτογραφίες του Emerson αν και ονομάστηκαν Νατουραλιστικές, δεν απεικόνιζαν στατικά τοπία αλλά τη ρεαλιστική πραγματικότητα μέσα από την καθημερινή ζωή του Άγγλου αγρότη.
Οι αισθητικές αντιλήψεις της φωτογραφίας που είχαν παραμείνει αμετάβλητες σχεδόν για 50 χρόνια, επηρεάζονται από τις αρχές της Νατουραλιστικής Φωτογραφίας και αποτελούν τη βάση των φωτογραφικών ρευμάτων του 20ου αιώνα.
Alfred Stieglitz - Weary - 1890
|
Alfred Stieglitz 1894
|
Dr. Peter Henry Emerson
|
Henry Troth American Naturalistic - 1900
|
Peter Henry Emerson - 1888
|
Peter Henry Emerson 1886
|
Peter Henry Emerson 1887
|
Peter Henry Emerson 1888
|
Roger Fenton 1855
|
Rudolf Eickemeyer Jr 1894
|
Mimis Nena