Η Ιστορία

Η Ιστορία της Φωτογραφίας (History of Photography)

Η συγκέντρωση πληροφοριών για την Ιστορία της Φωτογραφίας δεν είναι κάτι εύκολο. Joseph Nicphore Nipce - 1826
Ευτυχώς για εμάς κάποιοι έγραψαν τα δρώμενα της εποχής τους σε συγγράμματα ή σε άρθρα εφημερίδων, άλλοι με βιβλία ή φωτογραφικά άλμπουμ προσπάθησαν να εκφράσουν την άποψή τους και άλλοι απλά άφησαν πίσω τους αποδείξεις και τιμολόγια που μαρτυρούν την επαγγελματική συνεργασία τους. Τέλος κάποιοι άλλοι προσπάθησαν και συγκέντρωσαν αυτά τα σκόρπια κομμάτια της ιστορίας έτσι ώστε κάποια στιγμή μπόρεσαν να τα τοποθετήσουν σε σειρά και να ξεδιπλώσουν το κουβάρι της φωτογραφικής ιστορίας.
Τους Ευχαριστούμε…
Εμείς με την σειρά μας θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε την ιστορία της φωτογραφίας ανά περίοδο.
Νέα άρθρα θα δημιουργούνται και παλαιότερα θα εμπλουτίζονται.
Στο τέλος της στήλης παρουσιάζεται η βιβλιογραφία και γενικά οι πηγές που μας βοηθούν στην προσπάθειά μας.

Η τέχνη είναι όραμα που γίνεται ορατό.
Στο αποτέλεσμα τις φωτογραφίας οι ερευνητές χρειάστηκαν εκατοντάδων ετών παρατήρησης, μελέτης και έρευνας για να δημιουργήσουν τα εφόδια του μέσου και να καταστήσουν ορατό το όραμα..
Η ιστορία της φωτογραφίας αρχίζει περίπου 3.500 χρόνια πριν.
Πρώτη περιγραφή του Σκοτεινού Θαλάμου συναντάμε από το Κινέζο φιλόσοφο Μο Τι (470 πχ – 391 πχ) και από τον Έλληνα φιλόσοφο Αριστοτέλη (384 πχ – 322 πχ).
Το 350 πχ, Ο Αριστοτέλης, στο βιβλίο του ‘Προβλήματα’ στο 15ο κεφάλαιο περιγράφει την δημιουργία ειδώλου από το φως όταν αυτό περνά σε ένα σκοτεινό θάλαμο από μία μικρή οπή. Προτείνει την κατασκευή του Σκοτεινού Θαλάμου για την μελέτη της εκλείψεως του ηλίου από την σελήνη...

 Καλώς ήρθατε στο ταξίδι της φωτογραφίας…
… κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη, δώσε κλώτσο να γυρίσει παραμύθι να αρχινίσει…

Γράφουν οι Μίμης & Νένα...



 Ancient Greece


0 - 1000


1200 - 1300


1400 - 1500


1500 - 1600


1600 - 1700


1700 - 1800


To be Continued

Πηγές

Σπουδή στην Καλλιτεχνική Φωτογραφία και τις Οπτικοακουστικές τέχνες Τέχνες

του Γρηγόρη ΒλασσάΦωτογραφικές Τεχνικές του Γρηγόρη Βλασσά
Ιστορία της Φωτογραφικής Αισθητικής του Άλκη Ξανθάκη
Ιστορία της Ελληνικής Φωτογραφίας 1839 – 1970 του Άλκη Ξανθάκη

wikipedia
Στην ενότητα‘Η Έκφραση’ αναφερόμαστε σε σκέψεις και ιδέες που επηρέασαν το φωτογραφικό μέσο και την έκφραση της φωτογραφίας. Οι αναφορές δεν σηματοδοτούν οπωσδήποτε παραδείγματα προς αντιγραφή.
Δεν αντιγράφουμε παρά μόνο ως άσκηση.
Συμβουλευόμαστε την εμπειρία του χρόνου.

Φωτογραφία είναι το μάτι του φωτογράφου, η ενστικτώδης σύλληψη του χρόνου. Το ένστικτο μιας στιγμής, όπου η φωτογραφία εγκλωβίζει το αντικείμενο, για να μεταφέρει στον θεατή το υποκείμενο, μια νέα πραγματικότητα.
Ο φωτογράφος βυθίζεται στην νέα πραγματικότητα για να συναντήσει το φανταστικό (εικαστικό).
Φιλοσοφικές απόψεις και ατέλειωτες συζητήσεις. Απόψεις και εκφράσεις, μέσα από την πνευματική ενέργεια των δημιουργών, τις γνώσεις τους, που απέκτησαν από την συνεχή άσκηση και παιδεία, από την συσσωρευμένη, μέσα τους, ιστορική και κοινωνική συνείδηση.
Η τέχνη της φωτογραφίας υπακούει σε περιορισμούς, προσπαθεί, πειραματίζεται, κάνει λάθος, επιμένει, αξιοποιώντας το φως, αναλογικά ή ψηφιακά. Η Θεωρία δεν προηγείται της πρακτικής... η θεωρία δημιουργείται από την πρακτική.
Δημιουργικότητα στη φωτογραφία είναι η εκγύμναση και όξυνση του οπτικού μας αισθητηρίου, η διαρκής καλλιέργεια και ευαισθητοποίηση της ματιάς μας.
Η φωτογραφία δεν είναι κάτι το δεδομένο. Είναι συνεχής διαπραγμάτευση ανάμεσα στον φωτογράφο και το μέσο του, ανάμεσα στο εφικτό και το ανέφικτο.

Φωτογραφία είναι η γυμνή ψυχή με την ειλικρίνεια της αυθόρμητης σκέψης.

Ο φωτογράφος γίνεται καλλιτέχνης όταν απαλλάσσεται από τις έτοιμες ιδέες και επεξεργάζεται την δική του, δομημένη άποψη για τις εικόνες. Ζει έναν δυσνόητο, ως επί το πλείστον, παρόν, που πολλά χρόνια αργότερα, θα εμφανίζεται ως ένα διακοσμημένο όνειρο.
Απόψεις που σήμερα είναι γενικά αποδεκτές, κάποτε ήταν εκκεντρικές.
Η φωτογραφία εξελίσσεται σε έργο τέχνης όταν το θέμα της συνυπάρχει αρμονικά με την φόρμα, με ένα στυλ, με τα χρώματα με έναν εμφανή αισθησιασμό.

Η ουσία μίας εικόνας, δεν περικλείεται από μία υπερβατική ιδέα που χαρακτηρίζει την εικόνα, αλλά ενσαρκώνεται στη σειρά των εικονικών της εκδοχών.
Η Φωτογραφία ως σύνθετη τέχνη διεγείρει, όταν αποδεσμεύεται από το θέμα. Όταν η φωτογραφική ματιά υπερίπταται των χρόνο-τοπογραφικών περιορισμών του θέματος. Υπερίπταται πέρα από συγκεκριμένες - ακριβείς συντεταγμένες.